CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Sesungguhnya solatku, ibadatku, hidupku dan matiku… hanya untukMU Ya Allah..

Saturday, March 28, 2009

aku bengang..

aku memang takdak mood lgsung nak memblog kn diri.. aku malas+tension+bengang=?????? ntah.. masuk tg rambutan kot agaknya...

tp ari neh aku nak luahkan jgak.. nak muntahkan sgala isi ati aku...

aku bengang sebab front camera phone aku xbleh nak guna... adoiii mmg aku mengamuk la... gini kesnya.. msa aku bli phone aritue... aku dh check smua setting, then dh godek2 la phone tue kat kdai yg aku bli tue.. pastue aku tak check lak camera depan tue leh guna ke x.. balik ja umah, member aku duk test nak posing... then dia ckp.. front camera x leh guna.. aku dgn slumber ckp, tgk la setting dia... then duk godek2... lama gak la.. mmg takleh.. huiii... aku berasap ja... aku pn buat xtau sbb mlas nk pikir.. msa tue x pk pn kpentingan froont cam nie.. uhuhuhu... a week lepas tue aku p kdai tue balik... time tue lg smgu nak raya cina kot.. huhuhu aku p ari sabtu.. aku bercerita la pasal phone aku neh.. then cina tue ckp, dia bleh bwak p repair, tp bkn ari nie sbb ari ni(hari aku p kt kdai tue) hari sbtu... ofis dia tutup.. then dia suh aku dtg balik nnt, aku ckp ok la..aku pn balik laa...

Al kisahnya... ari khamis two last week aku tergerak ati nk p kdai tue, nak settlekan front phone tue sbb aku tak leh nak received video call.. uwaaaa baru ku rasa kepentingan front cam neh.. lg pun cam cacat ja enpon aku tue bla front cam unfunction.. huk huk huk
aku kuar rmai2 ngan clasmate p KL.. uhuhuhu buat rombongan.. tjuan aku satu ja.. nak settlekn enpon aku neh... p la kdai cina neh.. aku cm pelik, sbb salesboy yg aku bli enpon neh tadak kt stu.. tgal sorg ja yg cekeding tue.. aku tnya la mna p boy tue, dia ckp tadak.. adei cm susah gak la.. sbb org len yg handle.. boss dia lak tue, nmpak cm kerek.. aku pn bla bla bla bla la msalah aku, pastue dia suh tgal enpon tue, dia nak check tgk.. then an hour later aku p smula kdai tue.. dia ckp takbleh jugak, dia dh tkar cam baru pn xleh, dia nak antar warranty, means kna tgal la.. dia espect ribbon cam rosak, pastue aku tanya, kna byr ke? di ckp yes, sbb kilang x warranty benda tue.. kpala otak dia.. phone tue still dlm warranty lg.. aritue boy tue ada ckp, kalo screen pecah je xde warranty, mmg angin la aku.. aku ckp brapa? dia kata dlm RM 180.. huhhh... kpala otak dia.. aku ckp, pesal lak kna bayar?? since bli ari tue mg xleh guna pn.. takkan nak salah kn aku.. napa korang nk suh aku byar lak.. nak cekik aku lak.. aku ckp, tlg la kow team.. dia ckp, ok dia akn antar kilang dlu, nnt apa2 dia call aku then bleh kow team. aku pn ok la.. balik la dgn takdak hp neh.. bkn reti nk bg phone lain dulu ke.. x pndai jga customer tol.. huhh.. x pepasal naik darah aku.. emo lak... sorry... aku balik la.....

3 ari kemudian, cina tue call aku dia ckp mmg ribbon yg rosak.. kna tukar.. aku tanya kna byar? dia ckp yup u kna bayar lor.. 180 hengget cmtue la.. menyirap darah aku wehh... aku trus naik darah, mmg kena basuh la cina tue... then dia mcm taw aku dah marah tahap gaban, dia ckp u dtg kdai nnt kita kow team.. kow team kpala otak kau.. aku ckp.. x pyah buat la, kalo u buat pn i takkan bayar sesen pn.. coz benda tue still in warranty.. dia ckp ribbon tue takdak warranty.. hampeh.. mati la aku argue ngan cina bengong tue.. pastue aku letak phone cmtue ja...mmg aku panas weh.. smpai dlm class aku xleh nak concerntrate.. padan muka aku..mmg aku duk pikir ja pasal enpon kesayangan aku tuh... huhuhuhu

then... ari khamis kelmarin dulu.. kira last week la... sng cita..

abis test tgh ari tue aku pn p la kdai enpon tue dgn susah payahnya.. ujan lak tue.. adeii... aku mmg x sbr nk amik balik phone aku n aku cam nak bakar jek kdai cina tue.. huh... rasa in... geram aku x abis lg neh... ermm smpai situ, budak cekeding tue ckp, boss tak dtg lg, ptg baru dtg.. "i nak phone i skang jugak.. sbb i nak balik trus.. bkn dekat.. jauh" tanpa kompromi.. "ok, u tggu lagi sejam, i call dia dtg bwak u punya phone.." ok jek aku.. aku melilau la dlu dlm plaza tue..
sejam later aku p kt dia.. eh org lain plak.. sah budak cekeding tue xmau jmpa aku lg.. tkut aku maki dia cm aritue lg.. huh... aku tanya " phone i dh siap?" dia ckp owh N95 tue? aku ckp "yes" u tggu sekejap ma.. nak pasang.. lorrr.. x pasang2 lg ka... aku tggu dia pasang depan2 aku gak.. smbil tue aku smbang bla bla bla.. mmg diorg neh berpakat.. xnak kowteam.. takpa.. aku tanya, kalo aku trade in brapa nak amik.. dia ckp dlm 600 maa.. kpala otak kau... stengah harga aku bli pn tak sampai tue... aku bli punya la harga xbleh nak nego lebih2... time nak trade in ko nak murah.. bengong... dia ckp harga dh turun ma... aku tgk dlm display glass dia harga still sama cm aku bli dulu.. nak ting tong aku konon.. blah la... aku ckp xpe.. aku ada cara... siap kau... dah siap dia psg, aku amik trus blah.

balik umah, aku trus sms kat salesboy yg aku bli phone neh... rupanya dia dh x keja stu lg, dia ckp knapa aku x deal ngan dia ja.. mna ala aku tau, igt dia cuti ke apa ari tue.. dia ckp knapa deal ngan boss dia.. uhuhu aku ckp la bla bla bla bla... aku nak report ngan hal ehwal pengguna.. amik kau.. dia ckp jgn maa.. dia bleh bwak phone tue p repair tnpa charge apa2 pn... dia suh aku bwak phone p kt dia, then dia bwak p repair..

hari ini...aku pn bwak la phone p kt dia...


then ari rabu neh maybe siap kot... aku mmg xleh nak marah dak neh.. aku kesian, sbb dia bleh kaw team ngan aku.. sbbnya dr awal aku bli phone ngan dia dulu, dia baik, cekeding tue ja yg cm siot.. dia bg aku phone lain dulu utk pkai... huhuhu.. dia tanya knapa la aku p jmpa boss dia? depa xtaw apa2.. uikss pesal lak taktau.. dh dia boss, msti dia kna amik taw brg yg dia jual.. satu lg dia neh kalo senyum cam muka abg aku... wpun dia cina.. tue yg aku jd lembut tu... huhuhu thanks william.. settle problem aku.. jgn kau lelong lak phone aku sudah... mmg nahas kau...

huhuhu sekian kisah aku.. panjang kan... kalo suka baca ler.. tak suka xpyah duk bca k.. yg pnting aku dh luahkan apa yg terbuku kat ati aku neh..

sekian, wassalam...

0 comments:

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers