CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Sesungguhnya solatku, ibadatku, hidupku dan matiku… hanya untukMU Ya Allah..

Monday, September 5, 2011

Kesan Minum Ais..

Minumlah air panas selepas makan. Kita tidak akan kehilangan apa-apa. Malah, kita akan mendapat faedah dari amalan ini. Kita mungkin dapat kurangkan risiko serangan sakit jantung.

Kepada sesiapa yang suka minum AIS, artikel ini sesuai untuk anda baca. (termasuk la diri aku sendiri... memang hantu ais.. kena ubah habit neh.. sayangi nyawa sendiri..)

Sememangnya sedap minum air berAIS selepas makan. Walaubagaimanapun, AIS akan membekukan makanan berminyak yang baru kita makan. Ia akan memperlahankan penghadaman kita.

Bila lemak-lemak ini terbentuk di dalam usus, ia akan menyempitkan banyak saluran darah di dalam tubuh kita dan menyebabkan lemak berkumpul di bawah kulit dan di dalam organ. Kita akan semakin gemuk dan menjadikan keadaan kesihatan terdedah kepada risiko pelbagai penyakit.

Oleh itu, Jalan yang terbaik ialah minum sup panas atau air panas atau suam selepas makan.

:: NOTA PENTING SERANGAN JANTUNG ::

Bukan semua tanda-tanda serangan jantung akan mula terasa pada tangan sebelah kiri. Berhati-hati juga pada permulaan sakit-sakit pada bahagian atas dada anda. Anda mungkin tidak akan mengalami sakit dada pada serangan pertama serangan jantung. Keletihan dan berpeluh adalah tanda-tanda biasa. Malah 60% penghidap sakit jantung tidak bangun selepas tidur. Marilah kita berwaspada dan berhati-hati. Lebih banyak kita tahu, lebih cerah peluang kita untuk terus hidup.


P/S: Selamat tinggal AIS…

ShaRinG is CaRinG.. Luv U all.. Take care...



0 comments:

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers